In China!! - Reisverslag uit Kashgar, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu In China!! - Reisverslag uit Kashgar, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

In China!!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

27 Oktober 2007 | China, Kashgar

Hoi Allemaal,
Ik heb een enerverende tijd gehad!
DE verkoudheid was toch iets meer dan een verkoudheid. Veel spierpijn, koorts, moe en hoesten, maar ik heb me er doorheen geslagen. Oezbekistan is een beetje in een wass langs me heen gegaan. Ik zie op de foto's wel hoe mooi het was......
Kyrgystan was koud!!! Vijf dagen rondrijden in een truckbus over enorme bergpassen heen in de vrieskou. Af en toe werd ons duidelijk hoe idioot we bezig waren. Vooral toen we midden in de sneeuw terecht kwamen. Toen hebben we in een Yurt geslapen, maar het was nog steeds hgeel koud. DE vrouw liet ons vriendelijk weten dat er eigenlijk geen mensen meer komen na september! Maar naast dat het behoorlijk zwaar was, was dat deel van de reis ook heel mooi. Bergen zoals ik ze nog nooit gezien heb, ruwe rotsen bij zonsopgang, een vuur maken, kamperen aan een bergmeer, echte kamelen (twee bulten) gezien. etcetera.
Een nacht was het in onze tent -3 graden. Mijn lenzen zijn gelukkig niet bevroren.
En toen gingen we naar China, maar dat ging niet vanzelf. De grensposten zitten al met al over 100 kilometer leeg woest besneewde berglandschap verspreid. Net voor de eerste post bleek de datum verkeerd te zijn op het visum van Rik, onze reisbegeleider en van twee medereizigers, Arnold en Anke. Om een lang verhaal kort te maken: We hebben ze achter moeten laten in besneeuwd niemandsland, zodat ze terug in Kyrgystan twee dagen moesten rijden naar Bishkek voor een nieuw visum. We waren allemaal heel kwaad en verdrietig! ZE hebben een truck aangehouden en zijn zo in ieder geval terug in Kyrgystan gekomen. Er is contact geweest met Koning aap, en we hopen ze over een paar dagen weer te zien.
En toen waren we opeens verward, koud en boos in China.....
Na een nacht slapen de stad maar gaan verkennen, en het is een heerlijke stad. Aan de ene kant chinees met een beeld van Mao, grote pleinen, brede straten, aan de andere kant Oeigoers (ethnische minderheid) met kebabstalletjes, houtdraaiers, ezelskarren, kleine stoffige steegjes.
Ik voel me hier prima op mijn plek. Ik heb vanochtend ontbeten met pittige tofusoep! Als dat geen inburgeren is, weet ik het niet meer. Morgen gaan we 20 met de trein, en dat gaan we de komende tijd nog wel vaker doen. Kan ik eindeijk eens wat boeken gaan lezen.

En nu....op naar de beroemde zondagsmarkt van ashgar, een zijderoute plek bij uitstek!

  • 28 Oktober 2007 - 10:02

    Jantien:

    Hoi Floor,
    Ben Harmsen stuurde je Waarbenjij.nu door en ik las je bericht met veel meeleven. Wij hebben de reis die jij nu maakt in mei/juni gemaakt en het regelmatig heel warm gehad. Bij thuiskomst kreeg ik toen nog al wat reacties dat ik het beter in September had kunnen doen maar nu ik dit lees>>>>>>
    Ik heb ontzettend genoten van de reis en zou hem zo weer willen maken als ik geld had. Achteraf gaat het veel te vlug. Overal ben je maar heel kort en ondanks de vvoorbereidingen duizelde het me van de lange geschiedenissen en keizers, koningen ,legeraanvoerders die elkaar opvolgden na grote verwoestingen te hebben aangericht, steden en bevolkingen uitgeroeid en nieuwe rijken gestart. Achteraf blijft het verschrikkelijk boeiend. Daarom ook leuk om te lezen hoe jij het hebt een half jaar later. Nog een hele goeie reis en straks bij thuiskomst uitrusten en bijkomen. Veel goeds gewenst! Jantien

  • 28 Oktober 2007 - 10:12

    Lenie:

    Fijn weer wat te horen.Geen reis voor mij over die bergtoppen ik zou het dak van de bus eruitgetrokken hebben.Nog even en het zit er weer op.Alvast gefeliciteerd met Peanut en geniet van al dat moois daar.Groetjes Lenie en Henk

  • 28 Oktober 2007 - 16:08

    Maria:

    Hoi Floor,

    Je ervaringen gelezen. Wat vreselijk dat Rik, Ank en Arnold terugmoesten naar Kirgizie, echt waanzinnig dat dat kan gebeuren. Wel heel erg mooi allemaal, maar zoals Rik al verwacht had onzettend koud en eigenlijk te laat in het jaar. Natuurlijk reis ik nog steeds met jullie mee en vind het nog steeds moeilijk dat ik naar huis moest ivm mijn gezondheid. Fijn, dat het nu weer beter met je gaat.
    Ik voel mij weer helemaal oke!

    Nog veel reisplezier in China.

    groetjes van je (reisgenootje) maria

    doe de groetjes aan iedereen!!!!

  • 28 Oktober 2007 - 16:43

    Raymond:

    Ik ben zo trots op je! Wat een ontberingen! R-E-S-P-E-C-T

  • 28 Oktober 2007 - 18:36

    Natasja:

    Mens wat een toestanden! Hopelijk komt de rest van jullie reisgezelschap ook weer boven water. Geweldig zo'n tent, alleen die temperatuur.... Geniet van China, je gaat vast nog veel meemaken en hopelijk allemaal leuke dingen! Ik ben het eens met Raymond: grote bewondering voor je moed!

  • 28 Oktober 2007 - 19:04

    Hein:

    Floortje toch, -30 in een tent, honderdvijftig kilometer door de sneeuw lopen, bevroren ogen, globetrottertje kom maar gauw weer terug. Lekker met een chocomel bij ons op de warme zolder in de Sophialaan..

  • 29 Oktober 2007 - 21:35

    Ankie:

    hallo leeveke.
    wij gaan morgen op reis.
    Als we terug zijn wil ik je graag snel zien en knuffelen.
    Pas goed op jezelf.
    Tot half december.
    Kusje Ankie en Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kashgar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 17134

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: