In een grote leunstoel... - Reisverslag uit Xi'an, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu In een grote leunstoel... - Reisverslag uit Xi'an, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

In een grote leunstoel...

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

05 November 2007 | China, Xi'an

In een grote leunstoel ben ik aan het internetten. Samen met veel anderen in een mega-internetcafe. De anderen zijn vooral spelletjes aan het doen. Sommigen wekken de indruk dat ze hier wel de hele avond zullen blijven.
Ik niet!Ik ga dadelijk de oude wijk in om me tegoed te doen aan een heerlijke maaltijd.

Gisteren zijn inderdaad Anke, Rik en Arnold teruggekomen. Ze hebben veel meegemaakt,en ze zijn (net als ons) erg blij dat ze er weer zijn. Gisteren hebben we met een grote groep samen gegeten, en heerlijk bijgepraat.

Vandaag zijn we naar het terracotta leger geweest. Het is inderdaad zo indrukwekkend als iedereen zegt. Al die mannetjes op een rij...allemaal anders. En de paarden zijn ook heel mooi!. Wel bizar is dat de route terug bestaat uit letterlijk wel honderd souvenierwinkels met schreeuwende verkopers die allemaal hetzelfde verkopen. We zijn ook bij een medicijnmarkt geweest;ofwel een markt met veel kruiden en gedroogde beesten (torren, egels, slangen, hagedissen, etc) waar je een soepje van moet trekken zodat je weer gezond wordt.

Eigenlijk niet verschrikkelijk veel te vertellen.....Gewoon, meer China. Meer spraakverwarring, meer megastraten, meet kraampjes op straat, meer pagodes, meer je onderdompelen in een vreemde cultuur.
Morgen nemen we de nachttrein naar Beijing, waar ik dan mijn laatste daagjes doorbreng met kraaltjes kopen, dimsummen en oh ja, er schijnen ook nog wat mooie dingen te zien te zijn ;-)

Groetjes,
Floor

• 05 November 2007 - 16:55

Maria:

Hoi Floor,
    gelukkig eindelijk zijn de drie weer bij de gr oep. Heeft allemaal wel erg lang geduurd, nu kunnen zij het laatste stukje nog meemaken in Beijing.
    groetjes aan iederen en veel sterkte de laatste dagen

groetjes

• 06 November 2007 - 07:35

Natasja:

Hoi Floor,

Je klinkt lekker relaxed na alle hectiek van de afgelopen dagen. Fijn dat jullie reisgezelschap weer compleet is. Geniet van de laatste dagen en ik wens je alvast een hele goede reis terug!
    Groetjes,

Natasja

• 06 November 2007 - 19:13

Melek:

Wat goed; iedereen weer bij elkaar!
    Geniet er nog maar flink van! Voor je het weet, zit je in het koude Den Haag te blauwbekken of van je fietsje weg te waaien... Snuf. Tis hier echt herfst. Ha haa haatsjie.. Ow.. sorry.. je moet even een zakdoekje pakken, er zit daar wat...

:-D