Xi'an, we komen eraan! - Reisverslag uit Xi'an, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Xi'an, we komen eraan! - Reisverslag uit Xi'an, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Xi'an, we komen eraan!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 November 2007 | China, Xi'an

Hoi,
Laat ik eerste met het belangrijkste nieuws beginnen: onze verloren reisleider en reisgenoten kunnen we over twee uur in ons hotel verwelkomen! De avonturen van het drietal zijn echt niet fijn geweest......

Straks gaan we samen aan de taart en de tranen, waarschijnlijk. Vreems hoe snel je je ook aan mensen hecht. Zo is het voor mij ook heel gek dat Ingrid er niet is....we hebben al zoveel samen beleefd. Gelukkig vliegen we wel samen terug.

En nu ben ik dan in Xi'an. Weer een hele nacht in de trein, en dan kom je aan in deze megastad. Enorme winkelstraten, mcDonalds, starbucks (daar ga ik dadelijk wel even langs voor goede koffie...)en veel verkeer. Wel even iets anders dan de plaatsen in China waar we tot nu toe zijn geweest. Vanmiddag ga ik de markt op en morgen natuurlijk naar het terracotta leger (ofwel pottenleger. volgens Hein).
Eergisteren was een bijzondere dag. We gingen naar boeddhagrotten, en dat was alles wat ik wist, want ik heb (nog) geen Chinese reisgids. Het bleek verschrikkelijk mooi te zijn. Schilderingen en beelden van allemaal minstens duizend jaar oud. Anderen wisten al dat dat eraan kwam, maar toen we bij een van de laatste grotten kwamen, stond ik opeens voor een uitgehakt boeddha beeld van 35 meter hoog! Dat zijn de betere verrassingen. Erg indrukwekkend.
Het Chinese ontbijt, daar kan ik nog niet aan wennen. Het is een flauwe rijstpap/soep, zure groenten, een zout ei en een gestoomd broodje. Dan heb ik liever de pittige tofusoep uit Kashgar, of natuurlijk een bruine boterham met kaas!

Wat losse berichtjes:
Safina, ik had mijn werkmail al gezien....jammer voor ons, maar klinkt goed voor jou. We gaan gezellig samen lunchen, en dan heb ik ook een souvenirtje voor je.
Ankie: hoe is het in Australie?
Sanne: natuurlijk mis ik mijn liefje en kijk ik uit naar de knuffels op schiphol

  • 04 November 2007 - 17:05

    Maria:

    Hoi Floor,

    Wat fijn, dat Rik, Arnold en Ankie eindelijk weer terug komen na zo'n verschrikkelijke lullige tijd. Doe hen in ieder geval de hartelijke groeten. Ja, je gaat je dan toch hechten aan hen, maar gelukkig zijn zij er zo weer. Nog veel plezier in Xian, prachtig het terracottaleger, staat nu overkapt maar toch.
    Prachtig die Boeddhabeelden, is werkelijk indrukwekkend.
    nog veel mooie dingen zien en het allerbeste, je (reisgenootje) maria

  • 05 November 2007 - 05:58

    Ankie:

    Ik zit nu naast Sanne. Gezellig.
    De reis en Kuala Lumpur waren niet alles. Wel mooie dingen gezien. Als we bij Sanne en Jaap vertrekken, hoor of zie je niks meer van ons tot we weer terug zijn.
    Kom veilig thuis en geniet,kusje Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 17127

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: