Meer nieuws uit China - Reisverslag uit Turpan, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Meer nieuws uit China - Reisverslag uit Turpan, China van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Meer nieuws uit China

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

31 Oktober 2007 | China, Turpan

Hoi,
Vandaag hebben we een uitgebreide excursie gemaakt naar de 'hoogtepunten' van de omgeving van Turpan.
Zo hebben we een moskee gezien met een enorme minaret van lemen stenen, twee oude vervallen dorpen, oude tombes (met mummies) en grotten met ' duizend' boeddha's.
Het is allemaal even mooi, maar wel lastig dat het erg toeristisch is. De toegangsprijzen zijn hoger dan we waar dan ook op reis zijn tegengekomen.

Gisteren hebben we uitgebreid gegeten: een Utgur hotpot; ofwel een soort fondue. Ik had (helaas) de hete versie genomen, die wel erg pittig was. De afgelopen dagen heb ik heel erg genoten van pittig eten (mapu tofu, jum) maar dit was een stukje venijniger. Het was wel erg leuk om te doen, allemaal dingetjes in de bouilon, daarna in een eigengemaakt sausje en dan leker smullen. Ik kan maar geen genoeg krijgen van de tofu hier. Misschien dat ik toen ik ziek was er wat kilo's af zijn gegaan, maar die zitten er in Beijing vast allemaal weer bij.

Het nieuws dat ik heb is van Rik, Anke en Arnold. Ze zijn helaas teruggestuurd op het Chinese vliegveld, en moesten dus weer terug naar Bishkek, de hoofdstad van Kyrgystan. Zojuist kregen we bericht van Koning Aap dat ze verwachten dat ze zich pas in Xi'an bij ons kunnen voegen. Ook zou er tijdelijk een nieuwe reisbegeleidster naar ons onderweg zijn. Maar....ons reisschema is wat veranderd met de trein, dus nu maar hopen dat zij naar de goede stad komt...
We vertrekken namelijk morgen naar Dunhuang, maar komen daar om 3 uur 's nachts op het station aan, en moeten dan og twee uur rijden.

Het zal allemaal wel loslopen. Ik denk dat ik ook de laatste 10 dagen van de reis wel zal overleven.

En nu (het is hier namelijk al bijna 7 uur 's avonds) ga ik maar eens wat eten. Misschien toch maar weer de hotpot, maar dan nu niet zo hot...

ps: Parels zijn prima te koop in Beijing....ik weet al een heel warenhuis met bijna aleen maar parels, maarik zal in Xian zeker mijn ogen openhouden (en uitkijken)

  • 31 Oktober 2007 - 11:20

    Safina Musahal:

    Dag Floor,

    Ik weet niet of je op de hoogte bent gebracht van mijn vertrek hier bij SGBO! Per 1 december verlaat ik SGBO na 6 jaar. Dit is mijn laatste week ik heb namelijk nog 3 weken vakantie. We houden contact, je kunt me via Roelfien bereiken. Bedankt voor al je steun, liefde en collegialiteit voor de afgelopen jaren! Ik zal je niet gauw vergeten.

    Heel veel liefs,
    Safina Musahal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Turpan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17138

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: