Weer een nieuw land! - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Weer een nieuw land! - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw land!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

16 Oktober 2007 | Oezbekistan, Buchara

Hoi,
Ik zit alweer in een nieuw land: Oezbekistan.
Turkmenistan is een vreemd land: een dictatuur in de woestijn met allemaal megalomane monumenten en gebouwen, een ijsbaan, overal fonteinen, en de mensen maar in armoede leven. Het lijkt heel mooi: schoon, wit, groots, maar het is allemaal schijn wat ze ons laten zien. Wel erg interessant om mee te maken. Ook hebben ze een fantastische markt in de hoofdstad, Ashgabat. Ik naturlijk weer oude kraaltjes/sieraden gekocht. Onze reisleider heeft ze stiekem in zijn zak de grens over gesmokkeld. OOk al zijn ze niet zo bijzonder antiek, toch kunnen ze daar erg moeilijk over doen.

En vanavond dus alweer in het vijfde land van deze reis aangekomen: Oezbekistan. Echt een zijderouteland: grootse oude steden, zoals Samarkand en Tashkent, mooie karavanserais en moskeeen. Ezelskarren, mooie tapijten, etcetera. Morgen maar eens bij daglicht bekijken.
Internet is hier erg traag, maar ik ben al blij dat ze het doen.

Eens kijken wat ik nog meer te vertellen heb......
Ik ben erg verkouden, en dat is niet zo fijn in een hete bus.... Toen we de grens met Turkmenistan overgingen, moesten we langs een dokter voordat we erin mochten..een briefje van goede gezondheid halen. Voor het geval dat bij de grens vandaag met Oezbekistan nu weer het geval was, moest ik mijn hoesten inhouden.
We zijn veilig overgekomen. Net hele dure russische strepsils gekocht.
Enne....ze hebben hier ook verrassingseieren; Russische. DE chocolade hebben we weggegooid, maar er zat een leuk klein aapjesspeeltje in.

Oftewel: het gaat allemaal goed, maar af en toe wat kleine hobbels. Soms denk ik: waar ben ik in vredesnaam mee bezig: wat een belachelijk iets: 16.000 kilometer reizen! Maar dan zie ik weer iets moois, heb ik weer lol met lokale mensen, of val ik weer van de ene verbazing van de andere....en dan weet ik het weer!

Safina: ik heb al iets kleins voor je meegenomen, waarvan ik denk dat je het wel leuk vindt.
Suikerfeest is een beetje saai geweest: We zaten op de grens tussen Iran en Turkmenistan en in beide landen vieren ze het nauwelijks. In Turkmenistan zou nog muziek zijn, maar dat hebben we niet kunnen vinden. Bij mensen thuis de iftar maaltijd eten hebben we wel gedaan, maar dat is al weer een hele tijd terug.
En: aleikum-a-salam.

Ankie, ook voor jou heb ik iets kleins egvonden (geen kralen...)

Raymond: op de links klik ik maar niet, het is al traag genoeg. Het is in ieder geval duidelijk dat je met hele andere dingen als ik bezig bent!

Enne....Turkmenistan ligt tussen Iran en Oezbekistan!

Over vijf dagen zit ik in Kyrgystan: kamperen. Ik kan me er nu nog niks bij voorstellen, maar daar is het waarschijnlijk heel koud! Kamperen in de sneeuw: weer iets nieuws.
Waarschijnlijk tot in China!!!
GRoetjes,
Floor

  • 17 Oktober 2007 - 07:34

    Melek:

    Brrr, wat een koud avontuur staat je te wachten zeg! Wat een rarigheid is dat: hier heeft al een dikke week de zon geschenen. We waren eigenlijk heerlijk aan het nazomeren :-D

    En dan door naar China... Floor, ik blijf me verbazen over de diversiteit van je reis. Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat!

    Hier gaat ook alles zijn gangetje: ik ben aan het genieten van een welverdiende herfstvakantie! HEERLIJK!!!!
    Ik moet er niet aan denken om volgende week weer te moeten werken... het is al woensdag, aaaargghhH!!! verschrikkelijk zeg.. maar ja; dat schijnt er bij te horen.

    Ik ga nog maar flink genieten. Vandaag ga ik het Anne Frankhuis een bezoekje geven; alleen maar gelezen, nog nooit geweest. Dusss... ik ben ook wel enigszins cultureel verantwoord bezig zoals je merkt, haha!

    Geniet van je mooie reis en alle leuke, spannende, indrukwekkende en nog zo veel meer gebeurtenissen. Ik hou je in de gaten chicka!

    Soens uit Zaandam

    M

  • 19 Oktober 2007 - 14:55

    Lenie En Henk:

    Leuk al jouw berichten, nog een paar weken tegaan.Je verkoudheid zal nu wel over zijn.Een troost het weekend krijgen we hier ook de eerste nachtvorst, ik zal aan je denken als je dan in je tentje ligt.Op naar de kraaltjes groetjes Lenie en Henk

  • 22 Oktober 2007 - 11:11

    Floor:

    Hee floor! Bedankt voor je leuke kaartje, ik volg je blog trouw , zo tussen het werken en kind-voeden door. Hier gaat alles goed, ook met Tigran. Sterkte met de verkoudheid, en veel plezier en interessante avonturen gewenst nog!

  • 24 Oktober 2007 - 17:12

    Maria Weetink:

    Hoi Floor,
    Wat leuk om jouw info te lezen. Wel gek, dat ik nu thuis zit, terwijl ik natuurlijk nu met jullie zou moeten verdertrekken. Het gaat nu wel veel beter met mij, dus ..
    Jullie zitten nu in Kirgizie en dat zal vreselijk koud zijn, maar ook heel mooi !!!
    In ieder geval nog heel veel plezier,

    groetjes van je (mede) reisgenote maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oezbekistan, Buchara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 17132

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: