Bijna in Turkmenistan - Reisverslag uit Teheran, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Bijna in Turkmenistan - Reisverslag uit Teheran, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Bijna in Turkmenistan

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

10 Oktober 2007 | Iran, Teheran

Hoi,
Ik zit nu in een heel klein hokje in een internetcafe in Mashad. Het is een stad in het noorden van Iran (we hebben veeeeel in de bus gezeten de afgelopen dagen. Het is een belangrijk pelgrimsoord, dus mooie moskeen en veel pelgrims. Vanmiddag aangekomen, morgan gaan we het verkennen. Leuk is in ieder geval dat ze veel bidkraaltjes hebben!

Het gaat nog steeds goed. Ik ben nu op de helft en overmorgen begint ok echt het tweede deel van de reis. We verlaten dan het Midden-Oosten en gaan naar Centraal Azie, Turkmenistan. Dat zal behoorlijk wennen zijn. Ik ben erg nieuwsgierig.

Ik heb trouwens hele mooie kralen gekocht. Ze zijn zeker een paar honderd jaar oud! De man van het winkeltje zei dat ze uit de tijd van de Zoroasters kwamen, 1600 jaar oud, maar dat weet ik nog niet, hoor. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Over het algemeen slapen we op deze reis in goede hotels (hele goede soms) maar gisteren zaten we ergens......enige hotel van de stad, dus geen keus. In mijn bed lagen allemaal zwarte haren en muizenkeutels, en je kon eigenlijk iks aanraken zonder vies te worden. Ik me in mijn lakenzak gewurmd. Maar die is eigenlijk toch iets te krap, dus mijn kamergenote kreeg wel de associatie met een worstje ;-)

Nu ik halverwege ben, moet ik misschien eens gaan kijken naar het lijstje dat ik had achtergelaten (tweede post of zo) waarin ik zei welke dingen ik allemaal wilde aan doen..... Eens kijken wat ik al af kan strepen.

In ieder geval stond er ook bij dat ik brood kopen leuk vond, en dat is het ook. Er s niks lekkerder dan brood dat letterlijk uit de oven in je handen wordt gstopt. Heet, knapperig en niet te versmaden. Na een half uur is het net karton, maar vers is het heerlijk. En de andere mensen moeten wachten tot de iftar maaltijd, voordat ze het met de ramadan kunnen eten. Toch zonde....

Peanut vindt het ook nog steeds leuk. Hij is de tel kwijt van de nachtkastjes waar hij heeft gestaan. Hij heeft even getwijfeld of hij zich wilde bekeren tot de Islam omdat de moskeen in Esfahan zo mooi zijn. Maar hij is er nog niet uit.Hij wacht China nog even af....

Afgelopen dagen reden we door de woestijn, en zagen we bordjes: pas op voor kamelen! Wij vonden het maar gek, totdat we inderdaad echt kamelen zagen! Helaas ook een aantal dode, dus die bordjes waren niet voor niks.

Okee, het is een wat 'hak op de tak' berichtje, maar zo werkt mij hoofd op het moment!

Tot slot....Natasja en Rene, dankjewel voor het me op de hoogt brengen van de SGBO-ontwikkelingen. Best gek....zo vauit Iran!

Groetjes,
Floor

  • 11 Oktober 2007 - 06:54

    Safina Musahal:

    Dag Floor,

    Of zoals wij zeggen: A salam Aleikum....
    (volgens mij nog verkeerd geschreven hahaha)
    Zo te zien gaat het erg goed met je, en daar ben ik blij om! Je wilde nog iets leuks voor mij meenemen en weet eindelijk wat ik wil! Iets wat niet al te zwaar is om te vervoeren... Bidkraaltje, als dit lukt graag, ik wil je er voor betalen ook! Nou nog 2 dagen en dan is het suikerfeest hopelijk maak je dat nog mee! Dan mag je bij iedereen thuis komen om allemaal lekkers te eten!

    Heel veel liefs en tot de volgende verhalen.

    Liefs Safina

  • 11 Oktober 2007 - 08:09

    Natasja:

    Hoi Floor,
    Wat een ervaringen allemaal...geweldig! Kan me voorstellen dat het in je hoofd soms ook van de hak op de tak gaat, want het is zo intens wat je meemaakt. Veel plezier in Turkmenistan en hopelijk hebben ze daar weer schone bedden... Hier gaat alles goed, dus laat ons maar "rommelen"!
    Groetjes,
    Natasja

  • 15 Oktober 2007 - 15:39

    Lenie En Henk:

    Eigenlijk had je je poesjes mee moeten nemen hadden ze muizen kunnen vangen.Volgende keer maar een grotere lakenzak meenemen je weet de naaister te vinden.We moeten echt zoeken in de atlas waar Turkmenistan ligt en hoe ver je nog moet hobbelen in de bus.Geniet er maar van Groetjes uit Breda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Teheran

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 17135

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: