In Shiraz....maar zonder wijn! - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu In Shiraz....maar zonder wijn! - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

In Shiraz....maar zonder wijn!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 Oktober 2007 | Iran, Shīrāz

Hoi,
Even een berichtje uit Shiraz. Alles gaat nog steeds goed. Een van onze reisgenoten heeft ons moeten verlaten,omdat ze maar ziek bleef, maar de rest van de mensen is (weer) helemaal gezond.

DE Ramadan is wel steeds ingewikkelder: veel is dicht, en picknicks zijn ook niet altijd makkelijk. Maar over een weekje is het weer over. Helaas missen we het feest, want dan gaan we net naar Turkmenistan.

We hebben de laatste dagen vooral oude dingen gezien: ruines van het oude perziche rijk. Als ik weer thuis ben zal ik netjes opzoeken wat ik nu echt gezien heb.....

Iran is nog steeds erg gezellig, en het is vooral leuk dat veel mensen met je willen praten. Zo krijg je veel verschillende inzichten. Praten met een jong religieus meisje in de moskee (terwijl wij ook een chador omhadden) thee drinken met oudere gepensioneerde docenten, etc. Iran is echt niet zoals het van buitenaf lijkt.... Wel was er gisteren een georganiseerde anti- VS/Israel demonstratie,maar dat zegt niks over hoe ze ons benaderen, gelukkig.

Over een week gaan we naar Centraal Azie, waar ik ook echt zin in heb. Eerst nog een boel busuurtjes maken. Maar met de reisziekte gaat het helemaal goed. Zolang ik een beetje voorin kan zitten, kan ik het nu zelfs zonder pilletjes af.

Ankie: fijn dat het feest goed was, peter verteldeme al dat het druk was. Em val die baas maar lekker lastig. En als je wil, mag je vast met Peter nog oefenen.

Hein: Stockholm is COOL! Vergeet vooral niet verschillende metrostationnetjes te bekijken: uitgehouwen uit de rotsen met beschilderingen.

Melek: succes met de verkoudheid en je hoeft ' survivallen' niet letterlijk te nemen, hoor.

Collega's: het is echt nog te vroeg voor pepernoten. Het is immers 35 graden! (of bij jullie niet?) Maar ik krijg het nog wel koud:kamperen in kyrgystan in de vrieskou, brrrrr.

Aan de rest: tot het volgende berichtje! Misschein nog een in Iran, anders wordt het waarschijnlijk pas een hele tijd later. (Turkmenistan is nog bijna compleet afgesloten)

Oh ja.....Esfahan is inderdaad heeeeeel mooi!

Groetjes,
Floor

• 08 Oktober 2007 - 07:26

Raymond:

Hoi-hoi,

Hoezo te vroeg voor pepernoten? Ik heb gisteren in een etalage al de eerste kerstboom gezien!

• 08 Oktober 2007 - 07:47

Natasja:

Hoi Floor,
    HEERLIJK die 35 graden...hier is het vooral 's ochtends vroeg al best fris hoor. Geniet van alle aardige mensen en de prachtige omgeving ennuh.....heel goed dat je de reisziekte binnen de perken kan houden. By the way, de nieuwe Springsteen is GREAT!
    Groetjes,