Iran is ook leuk - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Iran is ook leuk - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Iran is ook leuk

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

24 September 2007 | Iran, Tabriz

Hoi!
Iran is ook leuk!
Hoofddoek enzo is even wennen met de warmte, maar dat lukt wel. Het hoeft niet zo streng als je zou denken.Een plukje haar tonen is leker modern.
Mensen zijn erg vriedelijk en behulpzaam. Ramadan is hier wel lastiger, dus maar wat dingen ingeslagen.
Morgen en overmorgen lange reisdagen......zucht.
Eten is erg lekker (als je over je vegetarisch zijn bent heen gestapt)
Net voor iftar (breken van de vasten) valt de hele stad stil: klaar om te eten. En overdag is er niks te krijgen....
Zelf ben ik nog heleml gezond, maar de rest van de groep blijft sukkelen....wel vervelend voo hen.

Het landschap is hier woest en bergachtig. Ik heb de berg Ararat al gezien, en morgen gaan we naar rotswoningen in vulkanisch gesteente. Ook vandaag in een mooie oude moskee geweest: tegeltjes, tegeltjes!
Ook de bazaars zijn hier mooi.


Even wat losse dingen (mailen gaat wat langzaam):
Peter....je hele lieve 26 september verrassing is al uitgekomen...zat naast Rik in het internetcfe, en hij riep: kijk, een berichtje voor jou!.
Je bent lief!!!!! Telefoon heeft hier geen bereik. Wanneer ik dat wel weer heb, sms ik je. Zo niet......nog 100 jaar en boel madeliefjes!!

Ankie: veel succes bij de tandarts en met alle werkgedoe.
Ankie en Henk: Veel plezier met jullie feestje!

Melek: ik heb een mooie hoofddoek voor je gekocht!
E nu is het bijna iftar....en gaat dit internetvafe vast ook dicht!

LIefs,
Floor

  • 24 September 2007 - 15:39

    Melek:

    Oooooowwwww.... ik word heel erg blij achter mijn pctje!

    bloos, bloos!

    Een echte Iraanse hoofddoek! Ik hoop dat je er strax een heeeeel spannend smokkelverhaal bij hebt! Of dat Peanut ermee vandoor wilde gaan, of of, of... nou ja.. weetiket.. gewoon, spannend enzo!

    Ga lekker eten strax!

    Soens en tot volgend bericht!

    (k)

  • 24 September 2007 - 21:26

    Jaga:

    met pijn in mijn hart lees ik dat je je op de dieren hebt gestort....

    ik denk dat ik niet de enige ben die zich nu afvraagt wat die 26 september verassing precies inhoudt... (eventueel mag je me de details besparen, mocht ik die niet willen weten...)

    oh, en je verveelt je niet natuurlijk, maar mocht dat wel gebeuren: www.perpetualfuss.com! ik ben online! maar check die maar ergens in november.

    xj.

  • 25 September 2007 - 06:55

    Natasja Boom:

    Hoi Floor,

    Het gaat helemaal leven door jouw enthousiaste verhalen! Blij dat Iran niet zo strikt is als je zou verwachten. Ik moest wel erg lachen om al je gekrompen kleren (niet om je uit te lachen hoor!); wassen ze daar alles extra heet of zo? Het verhaal met de katjes en de vlooien komt me bekend voor... in Mexico heb ik twee dagen jeuk gehad. Maar ja, ze zijn ook zo lief he. Tot gauw weer,

    Natasja

  • 25 September 2007 - 10:28

    Lenie En Henk:

    Fijn dat het nog steeds goed gaat.Houden zo.Geniet maar verder.Woensdag 27 sept vertrekken wij naar zuid spanje dus na de vakantie weer berichtjes.Heb je al veel kraaltjes verzamelt.Groetjes Henk en Lenie.

  • 25 September 2007 - 12:02

    George Solleveld:

    Hoi Floor,

    Heb van Lenie en Henk van je reis gehoord. Ben benieuwd naar je verhalen. Zopas hebben we hier in Nederland weer iets van Iran vernomen via Ahmadinejad. Dan is het ook leuk om via jou iets over dat land te horen.
    Goede reis en groetjes,

    Miep en George

  • 26 September 2007 - 12:02

    Lenie:

    Van Harte Gefeliciteerd met jullie 8 jaar.Kon ik nog gauw doen voor we vertrekken naar Brussel om naar Spanje te vliegen.Ik hoorde van Peter dat jij nu aan de beurt bent met je darmen.Dat het maar gauw over is.Heel veel groetjes ook van Henk

  • 04 Oktober 2007 - 08:01

    Ankie:

    Leeveke,
    Het feest wasgeweldig, maar wel druk, 80 man of zo.
    Ik ga toch met directeur praten,want meer mensen krijgen dit soort brieven.
    Hoeveel foto's heb je al gemaakt?
    Verder alles prima hier, bij jou ook hoop ik.
    Kusjes Ankie en Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Tabriz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 17133

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: