Zenuwen, Ik? - Reisverslag uit , van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Zenuwen, Ik? - Reisverslag uit , van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Zenuwen, Ik?

Door: Floor Kaspers

Blijf op de hoogte en volg Floor

28 Augustus 2007 | ,

Soms krijg je opeens de zenuwen, heb je er geen zin meer in: al dat gedoe van op reis gaan. Veel onderweg zijn, spullen sjouwen, vies eten (in Oezbekistan verwacht ik geen culinaire hoogstandjes), mensen achterlaten…… Lekker niksen op Vlieland is opeens heel leuk!

Wat doe je dan, als je plotseling een aanval van ‘preventieve heimwee’hebt?
Een lijst maken van alle dingen die je leuk lijkt op reis. En die lijst wordt opeens erg lang. Ik heb er weer zin in!

Dus…..waarom wilde ik ook al weer op reis?

- Gewoon, op reis zijn is leuk
- De bijzonder mooie moskee in Isfahan
- Iedere keer nieuwe dingen tegenkomen
- In de trein zitten in China
- Contact maken met de vrouwen in Iran
- Picknicken in een park
- Heerlijk uit het raam staren in de bus
- Brood kopen op de markt
- Mooie grote overweldigende bergen
- Baklava in Syrië (schijnt erg lekker te zijn, dus ik wil me wel opwerpen als testpersoon)
- Met mensen kletsen over de reis
- Kijken naar lokale edelsmeden in Iran en Turkmenistan
- Kralen kopen in China (boel kralen!)
- Thee drinken op een terras
- Thuiskomen bij Peter
- Zoeken naar kraaltjes op de markt
- Steeds veranderende landschappen (berg, woestijn, steppe, hoogvlakte…)
- Kebab eten op straat (niet vegetarisch….maar ja)
- Tashkentland (‘Efteling’ van Oezbekistan)
- Suikerfeest vieren
- Me verbazen over de bureaucratie aan de grens (dat is in ieder geval de eerste keer leuk….)
- Eindelijk eens leren hoe ik fooien moet geven
- Het Registan plein
- Kijken naar de verering van Turkmenbashi
- Naar de markt in Kashgar
- Kamperen in Kyrgistan
- Over hele spannende bergpassen rijden
- Schrijven in een dagboekje
- Slapen in een Yurt
- Peanut op de foto zetten
- Vrienden maken op reis
- Sneeuw!
- Mooie foto’s maken ( ik ga er natuurlijk vanuit dat ze mooi worden!)
- Iedere dag een restaurantje zoeken (mensen die me kennen weten dat ik dit erg leuk vind)
- Naar de Soukh in Damascus
- Terug naar Van (een van de plekken op de reis waar ik eerder ben geweest)
- Kijken naar de berg Ararat (iets met Noach, boot, duif…..)
- Chador kopen in Iran (giebelend met reisgenoten….lijkt me zo)
- Meedoen aan Iftar maaltijden
- ‘Pottenleger’ in Xián
- Toch ook maar eens lopen over die grote muur in China
- Dim sum in Beijing
- Naar de kapper gaan! (zou ik het durven?)
- Naar de hamam gaan! (zou ik het durven?)
- Weer terug thuis verhalen vertellen
- Souvenirs kopen

  • 28 Augustus 2007 - 15:59

    Melek:

    voor de 2e x dan maar...?

    GO FLOOR!!!!

    GO FLOORRRRR!!!!!

    Het wordt een onvergetelijke reis en een fantastisch verhaal voor de kleinkinderen! (en voor ons na thuiskomst!)

    Geniet van de voorpret en als je kapperbibbers te heftig worden, dan wil ik je best een handje helpen. Mijn aanbod staat nog steeds!

    XM

  • 28 Augustus 2007 - 18:35

    Lenie.:

    De eerste keer lukte dit bericht niet.
    Als ik al die dingen zie wat je wilt doen kom je denk ik tijd tekort.Maar kom toch maar na 65 naar huis.Wij doen het wel met de Dordogne en Zuid Spanje.Nog een paar dagen kriebels.Gr.Lenie.

  • 29 Augustus 2007 - 07:55

    Heleen:

    Hoi Floor,
    Verstand op nul en blik op Verwegistan!!
    Als je zoveel dingen gaat doen en beleven dan is er geen tijd om na te denken over ons landje!
    Gaat helemaal goed komen!
    WIj houden je berichtjes in de gaten!
    Veel plezier! Ennuh......het eerstvolgende weekendje met Peter zal wel Vlieland worden. Ook leuk!

    Lieve groetjes,
    Heleen

  • 31 Augustus 2007 - 08:59

    Jaga:

    hmmm. ik kan me bij vrijwel alles voorstellen dat je het wil doen, maar brood kopen op de markt, die vind ik toch wat lastig... zie nog niet direct de toegevoegde waarde... ik wil uiteraard wel alles horen over Tashkentland! geniet van alle inspiratie die je op gaat doen!

    xj.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 17131

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: