Nog steeds prima hier! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu Nog steeds prima hier! - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Floor Kaspers - WaarBenJij.nu

Nog steeds prima hier!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 September 2007 | Turkije, Ankara

Hoi allemaal!
Dankjewel voor alle berichtjes! Dat is erg leuk om te lezen. Vandaag is mjn eerste dag in Turkije. Bloedheet hier, maar wel een hele prettige sfeer. k maak hier in een paardagen zo veel mee, dat is allemaal niet op te schrjven.
Een paar dngen:
De mensen zjn enorm gastvrij. We hebben in een paar dagen al bij zoveel mensen thee gedronken...... Gisteren liepen we een steegje in net voor het verbreken van de vasten van de ramadan. Een jongetje nam ons mee zijn huis n en voor we het wisten waren we met de hele familie aan het eten (3 vrowen, 3 mannen en boel kinderen). En maar onze familefoto,s laten zien....
Peter; je bent gepromoveerd tot mijn husband en je werkt in een office....

k ga vooral op stap met mijn kamergenote, ngrid. Als twee vrouwen zie je echt andere dingen en reageren mensen anders....heel speciaal.

Ook bijzonder n Syrie waren alle steegjes en oude 'motels' de karavanseray. Just de handelaren langs de zijderoute kwamen hier met kameel en al.

Wat losse dngen:
Het is her erg heet. Vandaag rond de 40 graden.....maar je moet vooral het tempo proberen aan te passen. Het went, maar als we straks in het zwart gesluierd door ran moeten......

Het eten is erg lekker. Bijna edereen in de groep is al ziek of ziek geweest....maar ik nog niet! k hoop dat dat zo blijft, maar reken er niet op.

Peanut is al verschillende keren op de foto geweest. Hij vond vooral het uitzicht over de stad Aleppo vanaf de citadel erg moo.

De ramadan is een paar dagen geleden begonnen, en dat heeft hier behoorljke impact. Als ik een wat beter toetsenbord had....zou ik er heel veel over kunnen vertellen!

Tot slot:
Melek: ook de grieken en de syriers claimen de baklava als hun uitvinding....sorry. k ga morgen de Turkse versie proberen, maar of die lekkerder is dan de superverse n damascus....

Natasja Hoe was je vakantie? Beetje rust gehad?

Raymond: Hoe was jouw reis?? Helemaal het backpackersgevoel gekregen?

Rene: fijn dat het goed gaat met de poesies! k aai hier ook ieder mager scharminkel dat voorbij komt, maar mijn reisgenoten raden me dat toch af ;(

Sanne...hoe gaat het in Australie??

Anke..hoe gaat het met je werk?

De rest: Boel groetjes!!
De komende dagen kan ik misschien nog wat internetten, maar daarna wordt het n Iran en Turkmenistan moeilijker.

Oh ja...sommige letters zitten hier anders...dus misschien krijg je gekke tekens te zien....gewoon overheen lezen!

  • 16 September 2007 - 09:23

    Natasja Boom:

    He die Floor!
    Wat heerlijk om te horen dat je het zo leuk hebt; ik krijg er zelf ook weer zin in... en ik heb nog wel net een mooie week Ierland achter de rug. Het was heerlijk weer (bruin geworden) en erg gezellig. Veel aardige mensen, mooie muziek, goed eten, veel boeken, veel rust. Kortom: prima! Geweldig dat je allemaal leuke mensen ontmoet en dat je lekker eten kan. Hopelijk blijft je maag onverstoorbaar. Pas inderdaad toch maar op met het aaien van de poesjes; je weet nooit wat ze bij zich dragen. En dat zeg ik dan, die ook altijd moeite heeft van dieren af te blijven... Nou meid, veel plezier verder en ik hoop weer iets van je te horen/lezen las je de kans hebt.
    Groetjes,
    Natasja

  • 16 September 2007 - 15:14

    Melek:

    Haha, leuk dat je in Turkije zit, maar WAAR??!
    Het is ook niet zo'n klein land zeg maar :P

    Ik ben blij dat je geniet, blijf dat vooral doen! Ook strax in je sluierpakkie :-D

    Een dikke Hollandse zoen (of istie toch Turks..?!)

    Melek

  • 16 September 2007 - 16:22

    Henk En Lenie:

    Wij zijn inmiddels ook terug uit de Dordogne.Leuk om je verhaaltjes te lezen.Wij zaten ook midden in de boes boes geen stokbrood geen winkel en in een dal.Dus zelfs wij konden niet mobiel bellen.Wij hadden daar gratis stroom uit waterkracht jij zal af en toe wel geen stroom hebben.Wij hadden ook water uit een bron dus welwat luxer als jij.Goede reis verder en heel veel groetjes Lenie

  • 20 September 2007 - 12:08

    Raymond:

    Hoi Floor,

    Sinds vrijdag ben ik terug en gelijk al grieperig. Nu was ik in Ethiopië al niet zo lekker en dat heeft zich allemaal doorgezet :-(

    Misschien heb je het meegekregen maar Noord- en Midden-Afrika hebben last van wateroverlast. Daar zat ik dus midden in! Mijn beeld van Afrika is dus diametraal gedraaid: nat-nat-nat.

    Ethiopië viel wat tegen: ik had meer sfeer verwacht. Normaal word ik heel blij van oude stenen, zeker als het kerken zijn. Dat was ook de reden dat ik daar naar toe ging.. Maar nu bleven het oude dooie stenen. Ik weet niet wat het was, maar andere mensen hadden het ook.

    In mn eentje in een groep beviel me prima. Uiteindelijk genoot ik er van dat ik zelf kon beslissen wat ik deed! Na vijf dagen achterelkaar injera, had ik dat ook wel weer gezien. Ik merkte dat mijn smaakpappilen het niet meer deden. Door de hoogte raakt mn maag ook nog van streek.

    Echt veel van de mensen heb ik niet gemerkt. Het meeste wat je hoorde was 'birr-birr-birr', 'give me money', 'pen' en 'toy' (waar ze waarschijnlijk jouw ballonen mee bedoelden...)

    In ieder geval was het leuk zolang het duurde, prachtige foto's gemaakt en geen kraaltjes tegengekomen.

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2007

Peter is geslaagd!

11 November 2007

Weer thuis

07 November 2007

Eindpunt bereikt

05 November 2007

In een grote leunstoel...

04 November 2007

Xi'an, we komen eraan!
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 17137

Voorgaande reizen:

08 September 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: